Táplálkozás


A "Bünös" Szénhidrátok!!

Számos sikeres és méltán népszerü diéta alapja az alacsony szénhidrát- fogyasztás.
Miért eredményes a szénhidrátmegvonás, mi az oka annak, hogy a segitségével rövid idö alatt lehet megszabadulni a súlyfeleslegtöl?

Mint tudjuk, szénhidrát található például a gabonában, a belöle készült kenyérben, tésztában, valamint a rizsben, sok gyümölcsfélében és a cukorral feldolgozott élelmiszerekben.
A szénhidrátból az emésztés során olyan szénhidrátfajta - glükóz - keletkezik, amelyet a sejtek az energiatermeléshez használnak fel és ez bekerül a véráramba.Ha szénhidrátot fogyasztunk, a vércukorszint az átlagosnál magasabbra emelkedik. Hogy ez a felesleges mennyiség távozzon, a hasnyálmirigy inzulint bocsát a véráramba, amelynek segitségével a Glükóz a vérböl a sejtekbe jut. A fehérje, zsir és szénhidrát közül ez utóbbi emeli meg a legygyorsabban és a legnagyobb mértékben a vércukorszintet. A szénhidrátnak azon mennyisége, amelyet a szervezet nem használ azonnal fel, a májban raktározódik el glikogénként. Amikor étkezések között leesik a vércukorszint, a szervezet ezt a tartalékot használja fel.
Amikor a máj teljesen telitödik glikogénnel, a felesleges szénhidrát zsirrá alakul, és a sejtekben raktározódik.
Ez az elmélet az alapja minden alacsony szénhidráttartalmu diétának: ha nem fogyasztunk nagy mennyiségü szénhidrátot, a szervezet nem termel sok inzulint, igy a szénhidrát nem tud zsirként lerakódni.

Szénhidráttipusok:
Egyszerü szénhidrát van többek között az étkezési cukorban, a mézben, a lekvárban és olyan feldolgozott élemiszerekben, mint pl. A salátaöntetek, a kukoricapelyhek vagy gabonapelyhek, valamint a sós kekszek.
Ezenkivül egyszerü szénhidrátok találhatók a gyümölcsben (fruktóz) és a tejtermékekben (laktóz).

Összetett szénhidrátok találhatók a keményitökben és a rostokban, valamint olyan élelmiszerekben, mint a kukorica vagy burgonya. Az összetett szénhidrátok azonban fontos tápanyagokat tartalmaznak: vitaminokat, ásványi sókat, és ezenfelül az emésztést segitö rostokat. Ha egy kúra során drasztikus módon csökkentjük a szénhidrátbevitelt, megfosztjuk
Magunkat ezektöl a fontos tápanyagoktól, és ennek már egészségkárositó hatása lehet.

A nagy "bünösök"!!
Az egyszerü szénhidrátot tartalamazó élelmiszerek rendszerint a kedvenceink közé tartoznak. Ilyen pl. a péksütemények, a cukor, a kenyerek, a tészták és a fehér rizs. Ezek azonban kevés hasznos tápanyaggal rendelkeznek, villámgyorsan az egekbe emelik a vércukorszintet, amely azután ugyanolyan gyorsan le is zuhan, és szédelegni kezdünk az az éhségtöl.

Derékböségünket, hátsó felünket, combunk vastagságát "remekül" növelik, ráadásul szinte függövé tesznek, hiszen finom izük miatt egyre többet kivánunk belölük fogyasztani.
Amikor egy diéta alacsony szénhidráttartalmúnak hivja magát, elsösorban azt jelzi, hogy ezeket az egyszerü szénhidrátokat iktatja ki az étrendünkböl. Ugyanakkor a diéta részét képezhetik az összetett szénhidrátok, vagyis zöldségek, babfélék, gyümölcsök vagy teljeskiörlésü gabonából készült termékek, fogyaszthatók.
Eggyes diéták persze még szigorubbak, és az összetett szénhidrátot tartalmazó élelmiszerek fogyasztását sem engedélyezik.

Az alacsony szénhidráttartalmu kúrát nem mindenki viseli jól. A szédelgök, émelygök inkább olyan diétát válasszanak, amely elegendö mennyiségü szénhidrátot biztosit.
Ez vonatkozik azokra is akik képtelenek megállni a nassolást, akik gyakran kimerültnek, fárdtnak érzik magukat vagy a föétkezések után hamar megéheznek.

Napi 50 - 100 g szénhidrát fogyasztása javasolt, attól függöen hogy fogyni ill. izomtömeget növelni szeretnénk.



 





kAPHATÓ:
- Tourinform Mohács (Önkormányzati Hivatal)
7700 Mohács, Széchenyi tér 1.

-S-Work Kft – Fly Mix Kft bemutató terem
7700 Mohács, Dózsa Gy. út 34. (Fecske Papírbolt mellett)

- Edzéseken – órarend itt >>

Mi is az XFight

Az XFIGHT az egész világon fantasztikus népszerüségnek örvendö egész testet igénybevevö Fitnessz sportág. Egy színes, változatos óra, a Tae Bo, Tae Kwon Do, Muay Thay, Kick Box, Box, Fight Do, Combat stílusokat egyesítve. Ez az intenziv Workaut, a ritmust adó zenéjére, ami a 185 BPM (Beat Pro Minute = ütem per perc) is elérheti, javítja az aerob és anaerob keringést, erősíti és rugalmassá teszi az izomszöveteket és sokoldalúságánál fogva megdolgoztatja a nem aktív izmokat is.
 


Élhetsz tudatosan, boldogan, szépen is!!!!

Mérges vagy egy darabig – kitombolod vagy elfojtod – a lényeg, hogy egyszer abbahagyod és azt hiszed, hogy vége van. A harag ott volt a felszínen, tudtál róla, ami eddig fent volt, most a mélybe került, tudatod, szíved legmélyére. Ott vár mélyen – nem is tudsz róla – ,hogy aztán valamikor megint a felszínre tör. Minden hangulat és gondolat, tovább örökíti önmagát. Tehát, amikor együttműködsz a kellemetlen érzésekkel, akkor megöntözöd azt a magot, ami ezt a hangulatot táplálja azért, hogy újból kihajthasson, majd előbb vagy utóbb szokásoddá és elsődleges természeteddé válik, valódi önmagadat pedig a háttérbe szorítod.

E-szerint élj és jobb lesz az életed!


 
 
 
 
 
Zsírégetés - fitbox x fight - Fatkiller - mohács fitbox edzés - x fight x fight - fogyás fatkiller - sztárcsevics jános