Táplálkozás


A siker titka: Táplálkozás & Training

Az élelmiszerek csoportosítása

1. A bázis: gyümölcsök, zöldségfélék, saláták, magasértékű olajok (olíva, repce, dió stb.)

Előnyük: sok vitamint, ásványi anyagot, rostot és folyadékot tartalmaznak.

2. Az építőanyag (fehérjék): tejtermékek (csökkentett zsírtartalmú), húsok (főleg szárnyasok), hal, tojás, hüvelyesek, szója, mogyoró, mandula, dió,stb.

Előnyük: Izomápoló ill. -építő hatásuk van. Minél több az aktiv izom, annál több energia kerül felhasználásra (zsirégetés).

3. A "lassú", azaz jó szénhidrátok: teljes kiőrlésű (Vollkorn) gabonafélék, natúr rizs, durumtésztafélék, hüvelyesek (bab, lencse, borsó), gyümölcsök, zöldségfélék.

Előnyük: a szervezet lassabban bontja le őket (hosszabb telítettség-érzés), kisebb vércukorszintemelkedés / inzulintermelődés, sok rostot tartalmaznak, szabályozzák a bélműködést, stabilizálják az immunrendszert.

4. A "gyors", azaz rossz szénhidrátok: cukor, dextróz, glukóz, monoszacharidok, méz, karamell, lekvárok, mindenféle szirup, fehér-, ill. finomliszt, rozs- és búzaliszt (tipus 405/550), fehérzsemle-, kenyér-, kifli-, pizzatészta, burgonya, hántolt rizs, (pl. a 8 perces "Uncle Sam" rizs), stb.

Hátrányuk: magas vércukorszintet, inzulintermelődést eredményeznek, gyorsan lebontja a szervezet és elraktározza, , lelassul ill. megáll a zsirégetés, túlsúly ill. súlygyarapodást okoznak.

 

Edzés - miért fontos?

Az izmok feszítik a bőrt belülről, formálják az alakot, ezektől lesz szép feszes a popsi, a has, stb.
Az izmok energiát használnak fel, még éjszaka, alvás közben is (ég a zsír).
Az izmok jó testtartást biztosítanak, védik a csontozat mozgó-csukló-forgó részeit, gerincoszlopot, belső szerveinket.

Kevés mozgás ill. sport = kevés izom = kevés energiafelhasználás = kevés zsírszövetleépítés ill. állandó zsírsejt-építés!!

Minden edzés előtt igyál 2 pohár (2 dl) vizet!!!
Az edzés alatt további 2 pohár vizet fogyassz el!!!

Gondolj rá, hogy az edzés előtti utolsó étkezés mindig fehérjedús és szénhidrátszegény legyen, különben a zsírégető hatás elmarad!!!!

Figyelj rá, hogy az utolsó étkezés legalább 90 perccel előzze meg az edzést.

Ne feledd, hogy edzés után a lehető leggyorsabban egyél fehérjét!!

Jó tudni -

Fehérjék (Protein) 4,1 Kcal / gr. a test építőanyaga

Szénhidrátok 4,1 Kcal / gr. energiát adnak

Zsírok 9,3 Kcal / gr. energiát adnak és tárolják a zsirban oldódó vitaminokat, valamint az életfontosságú zsírsavakat.

Alkohol 7,0 Kcal / gr. Se nem tápanyag, se nem hatóanyag, nagymértékben méreg.

Összefoglalva:
-redukáld a szénhidrátokat
-egyél rendszeresen fehérjét
-igyál eleget (naponta 2-2,5 L)
-edzzél rendszeresen

Légy türelmes, hagyj időt magadnak és a szervezetednek, hogy átálljon, megfeleljen az eddigitől eltérő igénybevételnek (legalább 3 hónap)!
Az edzést soha ne muszájból, kötelességből csináld, ezzel csak stresszelnéd magad!

Leld örömödet az edzésben!
Ne feledd hogy önmagadért és az egészségedért teszed.



 





kAPHATÓ:
- Tourinform Mohács (Önkormányzati Hivatal)
7700 Mohács, Széchenyi tér 1.

-S-Work Kft – Fly Mix Kft bemutató terem
7700 Mohács, Dózsa Gy. út 34. (Fecske Papírbolt mellett)

- Edzéseken – órarend itt >>

Mi is az XFight

Az XFIGHT az egész világon fantasztikus népszerüségnek örvendö egész testet igénybevevö Fitnessz sportág. Egy színes, változatos óra, a Tae Bo, Tae Kwon Do, Muay Thay, Kick Box, Box, Fight Do, Combat stílusokat egyesítve. Ez az intenziv Workaut, a ritmust adó zenéjére, ami a 185 BPM (Beat Pro Minute = ütem per perc) is elérheti, javítja az aerob és anaerob keringést, erősíti és rugalmassá teszi az izomszöveteket és sokoldalúságánál fogva megdolgoztatja a nem aktív izmokat is.
 


Élhetsz tudatosan, boldogan, szépen is!!!!

Mérges vagy egy darabig – kitombolod vagy elfojtod – a lényeg, hogy egyszer abbahagyod és azt hiszed, hogy vége van. A harag ott volt a felszínen, tudtál róla, ami eddig fent volt, most a mélybe került, tudatod, szíved legmélyére. Ott vár mélyen – nem is tudsz róla – ,hogy aztán valamikor megint a felszínre tör. Minden hangulat és gondolat, tovább örökíti önmagát. Tehát, amikor együttműködsz a kellemetlen érzésekkel, akkor megöntözöd azt a magot, ami ezt a hangulatot táplálja azért, hogy újból kihajthasson, majd előbb vagy utóbb szokásoddá és elsődleges természeteddé válik, valódi önmagadat pedig a háttérbe szorítod.

E-szerint élj és jobb lesz az életed!


 
 
 
 
 
Zsírégetés - fitbox x fight - Fatkiller - mohács fitbox edzés - x fight x fight - fogyás fatkiller - sztárcsevics jános