Táplálkozás


Hogy sikeres légy!

Az energia- és tápanyagigény:

A tápanyagfelvétel útján látjuk el testünket energiával; zsir (1 gr = 9 kcal)

Szénhidrát (1 gr = 4 kcal) Fehérje (1 gr = 4 kcal) formájában.

Még ha szervezetünk a zsirból tudja a legtöbb energiát nyerni, ez nem egy kedvezö energiaforrás.
A zsir kb 30 perc állóképességi edzés után kerül mint energiaforrás "terítékre".

A leggyorsabb energiaforrások:

- ATP (adenozintrifoszfát) és a Kreatinfoszfát az edzés kezdetén
- Szénhidrát az elsö 30 percben

Energiaszükségletünk az alapigényböl és a teljesítményigényböl tevödik össze.

Az alapigény az az energiaigény, ami az életfunkciók fentartásához elengedhetetlenül szükséges.

Alapenergiaigény = testsúly(kg) x 24(óra)

A napi energiaszükségleted a következöképpen tudod kiszámítani:

Összenergiaigény = alapigény x teljesítményfaktor 1,4 (könnyü testi munka, ülöfoglalkozás)
= alapigény x teljesítményfaktor 1,7 (átlagos munka, kevés sport)
= alapigény x teljesítményfaktor 2,0 (nehéz fizikai munka, aktiv sport)

A napi energiaszükséglet lebontva szénhidrátra, fehérjére, zsírra:
Szénhidrát kb. 55%
Fehérje kb. 30%
Zsír kb. 15%

Pár jótanács:

- Egyél naponta inkább 4-5x keveset, mint 3x sokat!
- Biztosíts szervezetednek magas értékü tiszta fehérjétket!
- Inditsd a napod és edzés után töltsd fel az energiatárolókat (glükogéntárolók) "jó szénhidráttal"!
- Igyál naponta 2-3 liter kalóraimentes folyadékot!
- Biztosíts szervezetednek naponta elegendö vitamint és ásványianyagokat!
- Kerüld a zsíros táplálékot (sertészsír), az üres kalóriát adó élemiszereket (fehérlisztböl készült termékek, alkohol
(!!!Danger!!! 1 gr alkohol 7 KCAL !!! Danger!!!!!) )

Válassz élelmiszereket, mint:

Pozitiv szénhidrátok: teljeskiörlésü pékáruk, teljeskiörlésü tészták, zöldségek, saláták, gyümölcs, müzli.

Pozitiv fehérjék: tojásfehérje, sovány husok, sovány szárnyashusok, pulyka, csirke, hal, sovány tej és tejtermékek, hüvelyesek, bab, borsó, lencse.

Pozitiv zsirok, olajok: olivaolaj, repceolaj, halolaj.

Kerüld a rejtett zsírokat, mint pl. majonéz, izesített kenhetö margarinok, vajfélék(magyaros partikrém).

Napi táplálkozásunk során igaz fogyasztunk sok fehérjét, de ezek túlnyomó részben nem kívánatos zsírokkat, koleszterint, purint,stb. tartalmaznak.

Fogyáshoz, alakformáláshoz elengedhetetlenül szükségünk van egészséges izomzatra.
Az izmok építéséhez, megtartásához, elengedhetetlenül szükségünk van a "jó fehérjére".
A fehérje a viz mellett fö alkotó része testünknek, izomzatunknak, a bör, haj ill. enzimek alkotó elemei.
A fehérje a kötöszöveteket is erösíti, táplálja (lásd cellulitis).

A sikert és a kudarcot csak egy kis lépés választja el egymástól és ezt a lépést te döntöd el!



 





kAPHATÓ:
- Tourinform Mohács (Önkormányzati Hivatal)
7700 Mohács, Széchenyi tér 1.

-S-Work Kft – Fly Mix Kft bemutató terem
7700 Mohács, Dózsa Gy. út 34. (Fecske Papírbolt mellett)

- Edzéseken – órarend itt >>

Mi is az XFight

Az XFIGHT az egész világon fantasztikus népszerüségnek örvendö egész testet igénybevevö Fitnessz sportág. Egy színes, változatos óra, a Tae Bo, Tae Kwon Do, Muay Thay, Kick Box, Box, Fight Do, Combat stílusokat egyesítve. Ez az intenziv Workaut, a ritmust adó zenéjére, ami a 185 BPM (Beat Pro Minute = ütem per perc) is elérheti, javítja az aerob és anaerob keringést, erősíti és rugalmassá teszi az izomszöveteket és sokoldalúságánál fogva megdolgoztatja a nem aktív izmokat is.
 


Élhetsz tudatosan, boldogan, szépen is!!!!

Mérges vagy egy darabig – kitombolod vagy elfojtod – a lényeg, hogy egyszer abbahagyod és azt hiszed, hogy vége van. A harag ott volt a felszínen, tudtál róla, ami eddig fent volt, most a mélybe került, tudatod, szíved legmélyére. Ott vár mélyen – nem is tudsz róla – ,hogy aztán valamikor megint a felszínre tör. Minden hangulat és gondolat, tovább örökíti önmagát. Tehát, amikor együttműködsz a kellemetlen érzésekkel, akkor megöntözöd azt a magot, ami ezt a hangulatot táplálja azért, hogy újból kihajthasson, majd előbb vagy utóbb szokásoddá és elsődleges természeteddé válik, valódi önmagadat pedig a háttérbe szorítod.

E-szerint élj és jobb lesz az életed!


 
 
 
 
 
Zsírégetés - fitbox x fight - Fatkiller - mohács fitbox edzés - x fight x fight - fogyás fatkiller - sztárcsevics jános