Edzéstippek


Miért nem tudok lefogyni? Tévhitek a zsírégetés körül:
Minden nő karcsú, és formás szeretne lenni, ám az áhított alakot elérni nem minden esetben könnyű! Te is azok közé tartozol, akik hetente több órát töltenek a Fitness teremben, vagy esetleg otthon tornázol becsületesen, mégsem érsz el látványos eredményt? Öntsünk tiszta vizet a pohárba: vegyük sorra azokat a tévhiteket, amelyek akadályozhatnak a siker felé vezető úton!
A leghatékonyabb zsírégető módszer a hosszan tartó cardio tréning!
Ha órákat töltesz a futópadon, vagy biciklin, a hatékonyság érdekében jobb, ha színesíted edzéstervedet! Lehet, hogy eleinte nehéznek találod azt is, hogy 2-3 km-t lefuss, de szervezeted alkalmazkodik a terheléshez, így pár hónap múlva már ez is könnyedén fog menni. A további fejlődés érdekében a végtelenségig növelhetnéd a futással töltött idő, vagy a lefutott kilométerek számát, de van ennél hatékonyabb módszer is! Ha ragaszkodsz a cardio edzésekhez, végezz intervall tréninget! Intenzívebb és pihenő szakaszok váltogatásával összességében tovább tudsz magas intenzitással dolgozni, és ez hatékonyabb a zsírégetés szempontjából, mint a hosszan tartó, közepes intenzitású edzések. Változtasd meg az ellenállást, meredekséget, vagy iktass rövidebb sprint szakaszokat az edzésedbe, és meglátod, bőven belefér 45-60 percbe egy igazán jó edzés.
Csak a hasamról és/vagy a combomról szeretnék fogyni!
Az egyik legelterjedtebb tévhit a helyi fogyás mítosza! Testünk zsírraktárainak elhelyezkedését a genetika erősen befolyásolja. Vannak akik arányosan formásak, mások hasban és mellben erősek, vagy csak popsira, és combra híznak. A genetika határozza meg azt is, mely testtájak alakulnak könnyebben, melyek formálódnak nehezebben. Mivel azonban szervezetünk egységként működik, fogyni sem tudunk csak onnan, ahonnan mi szeretnénk, bár célzott gyakorlatokkal elősegíthetjük a formálódást! A teljes test megdolgoztatása és a helyesen megválasztott diéta a titka a fogyásnak, bárhonnan is szeretnénk leadni a felesleget!
A kocka has titka a sok felülés!
Bár a felülés jó gyakorlat, a vágyott kocka has elérése mégsem ilyen egyszerű! Gondoljunk csak bele: napjában nagyon sokszor ülünk fel mindennapi mozgásainkat végezve, önmagában ez a mozdulat még sem elegendő! A hasizom több részből áll, és a kívánt forma kialakításához bizony több irányból kell megdolgoztatnunk azt! Nagyon hatásos gyakorlatok az úgy nevezett statikus gyakorlatok, amikkel belső hasizmainkat dolgoztatjuk meg. Ezek az izmok felelősek azért, hogy a hasfalat megtartsák, befelé húzzák, míg az egyenes hasizom, amelyet a felülésekkel erősítünk, a törzs hajlításáért felelős. Mindenképpen egészítsük ki hasizom edzéseinket alkar, és/ vagy tenyértámaszban végzett, kitartott pozíciójú gyakorlatokkal (ez az ú.n. plank gyakorlat), ha erős hasizmokat szeretnénk. Az úszógumi eltűntetéséhez azonban még ezek a gyakorlatok sem elegendők: a hasizom gyakorlatok csak formálják az izomzatot, a felettük lévő zsírréteg eltűntetéséhez cardio jellegű mozgásra és diétára is szükség van!
Ha súlyzós edzést végzek, megvastagodnak az izmaim:
A súlyzós edzés nők számára kifejezetten javallt, és segíti a fogyást! Érdemes cardio edzéseink közé legalább heti 2 alkalommal beiktatni súlyzós edzést is, hiszen az ilyen jellegű edzések során szervezetünk más módon használ energiát, és az edzések után még 24 órával is jelentős utóégető hatás mutatható ki! Egy izmosabb ember több kalóriát használ fel, mint az, akin több zsírszövet található. Ezért is érdemes a fogyást komplex programnak tekinteni, és a vékony alak helyett formás, szálkás idomokat tekinteni célnak! Teljes tévhit az, hogy súlyzós edzéstől vastagodnak a nők, hiszen ez női mivoltunkból kifolyólag lehetetlen. A férfias izmokhoz nincs elég tesztoszteron a szervezetünkben, így nem kell félnünk attól, hogy heti 2-3 súlyzós edzéstől vastagodni fogunk. Persze az okosan összeállított diétáról az edzés mellett sem szabad megfeledkezni, de együnk annyit, hogy az edzésekhez legyen elég energiánk. Mielőtt belevetnénk magunkat a súlyzók világába, mindenképpen kérjük személyi edző segítségét, aki megmutatja a gépek használatát, és segít megtanulni az alap gyakorlatok helyes kivitelezését!
Térd- és/vagy derékfájós vagyok, ezért nem mozoghatok intenzíven:
Sajnos nagyon sok ember küzd különböző mozgásszervi problémákkal, melyekért elsősorban az ülőmunka és a mozgásszegény életmód okolhatók. Ha ezek a problémák jelentős túlsúllyal is párosulnak, nehéz megtalálni azt a mozgásformát, amely hatékony a fogyás szempontjából, de nem fokozza a már kialakult fájdalmakat. A mozgás azonban ilyenkor sem tilos, sőt legtöbb esetben kifejezetten ajánlott! Tartós fájdalmak esetén mindenképpen célszerű felkeresni egy orvost, aki kideríti az esetleges elváltozás okát, majd megfelelő mozgástípust javasol. Térdproblémák esetén kifejezetten ajánlott a combizmok erősítése, hiszen ezek tartják a térdízületet. Derékproblémák fennállásakor pedig hátizmaink erősítését kell célként kitűznünk személyi edző vagy gyógytornász közreműködésével. Cardio mozgások közül válasszunk ízületkímélő edzést: futás helyett tempós gyaloglást, vagy ellipszis trénert, az aerobik órák közül a kangoo-t vagy az aquafitnesst, vagy járjunk rendszeresen úszni. A rendszeres mozgásról semmiképpen ne mondjunk le, hiszen testünknek olajozottan kell működnie!


 





kAPHATÓ:
- Tourinform Mohács (Önkormányzati Hivatal)
7700 Mohács, Széchenyi tér 1.

-S-Work Kft – Fly Mix Kft bemutató terem
7700 Mohács, Dózsa Gy. út 34. (Fecske Papírbolt mellett)

- Edzéseken – órarend itt >>

Mi is az XFight

Az XFIGHT az egész világon fantasztikus népszerüségnek örvendö egész testet igénybevevö Fitnessz sportág. Egy színes, változatos óra, a Tae Bo, Tae Kwon Do, Muay Thay, Kick Box, Box, Fight Do, Combat stílusokat egyesítve. Ez az intenziv Workaut, a ritmust adó zenéjére, ami a 185 BPM (Beat Pro Minute = ütem per perc) is elérheti, javítja az aerob és anaerob keringést, erősíti és rugalmassá teszi az izomszöveteket és sokoldalúságánál fogva megdolgoztatja a nem aktív izmokat is.
 


Élhetsz tudatosan, boldogan, szépen is!!!!

Mérges vagy egy darabig – kitombolod vagy elfojtod – a lényeg, hogy egyszer abbahagyod és azt hiszed, hogy vége van. A harag ott volt a felszínen, tudtál róla, ami eddig fent volt, most a mélybe került, tudatod, szíved legmélyére. Ott vár mélyen – nem is tudsz róla – ,hogy aztán valamikor megint a felszínre tör. Minden hangulat és gondolat, tovább örökíti önmagát. Tehát, amikor együttműködsz a kellemetlen érzésekkel, akkor megöntözöd azt a magot, ami ezt a hangulatot táplálja azért, hogy újból kihajthasson, majd előbb vagy utóbb szokásoddá és elsődleges természeteddé válik, valódi önmagadat pedig a háttérbe szorítod.

E-szerint élj és jobb lesz az életed!


 
 
 
 
 
Zsírégetés - fitbox x fight - Fatkiller - mohács fitbox edzés - x fight x fight - fogyás fatkiller - sztárcsevics jános