Edzéstippek


Félreértések & Hazugságok!!

Az edzésről és az alakunkról sokak fejében élnek még olyan elképzelések, melyeket egyszerűen és röviden komplett tévedésnek nevezhetünk, és olyanok is, amelyek az "igen, de..." kategóriába tartoznak.

1.) Dolgozhatok célzottan a problémás területeimen?

Sajnos, nem lehet célzottan, csak bizonyos testtájakon fogyni!
Egy, a számomra ismert népszerű magyar prezentert Tatarek Rezsit idézve igazolhatom,
hogy "nincs helyi érzéstelenítés"! Az edzés aktiválja ugyan az érintett izmokat, megnő például az átmérőjük és feszesebbek, deffináltabbak lesznek, de a zsírtatalékokat azonban mindig mindenhol egyenletesen bontja le a test! Ahogy kialakultak, úgy fognak eltűnni is!

2.) Át lehet alakítani a zsírt izommá?

NEM!! Felejtsük el a gondolatát is, hogy a megfelelő gyakorlatokkal a zsírpárnák izmokká alakíthatók.
A zsír- és az izomszövetek teljesen más felépítésű szövetek. Amit edzéssel és megfelelö táplálkozással megváltoztathatunk, az a zsír-és izomtömeg aránya.
Ha megfelelő edzéssel fokozódik a zsíranyagcsere, vagyis "kioldódnak" a zsírok a zsírszövetekből, energiává alakulnak és elhasználódnak anélkül, hogy újra nagyobb lenne a bevitt táplálék mennyisége, mint az elhasználté, akkor eltűnnek a lerakódott zsírok.
Az alsó zsírszövetek csökkennek, a zsírsejtek üresen maradnak és az izomzat erősödik az edzéseknek köszönhetően. Csodával határos átalakulásról nem beszélhetünk tehát! Ez azt jelenti: a zsírt általános, rendszeres edzéssel lehet ledolgozni és ehhez igazított táplálkozással. Az izmokat pedig erőnléti edzéssel lehet kialakítani!

3.) Miért nem fogyok az edzés ellenére sem?

Szorgalmas edzés ellenére a mérleg nem hajlandó egyetlen grammal sem kevesebbet mutatni, sőt, még többet mutat, mint korábban.

- Többet mozog és ennek megfelelően a kulinnáris élvezetekből is jobban kiveszi a részét.

- Az edzés során fellépő igénybevétel nem megfelelő. A túlságosan kisméretű terhelésnek semmi hatása, a rövid, de intenzív edzés szinte semmi zsírt hanem, szénhidrátot használ energianyerésre.

- Valószínű, hogy teste összességében változott az edzések hatására. Veszítünk a zsírmennyiségből és nő az izomtömeg, vagyis változott az alakja, ha mérleg mást is mutat. Oka: Az izomtömeg súlya nagyobb, mint a zsíré.

4.) Elkerülhetetlen az izomláz?

NEM!! Különösen kezdetben nem igazán lehet elkerülni. De az a vélemény mindenképp idejétmúlt, hogy csak akkor ér valamit az edzés, ha másnap úgy igazán fáj mindenünk. Épp ellenkezőleg, az izomláz a legkisebb izomrostok apró kis finom szakadásai miatt alakul ki.
Ez azt jelenti, hogy ezek sérülések, amelyek többnyire akkor történnek, ha az izomzattól túl sokat követelünk vagy ha rosszul készítettük fel. Ha ez többször megtörténik, elsebesedik a szövet, ami egyúttal azt is jelenti, hogy veszít a rugalmasságából és nagyobb lesz az izomrostszakadás vagy-sérülés veszélye.

5.) Nyújtással megelözhető az izomláz?

Inkább nem. De a nyújtógyakorlatokkal egyrészt előkészítjük az izmainkat a terhelésre, másrészt a nyújtás elősegíti a sport utáni izomregenerálódást.

6.) Speciális gyakorlatokkal eltüntethető a narancsbőr?

Ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Sajnos tény, hogy vagy megvan bennünk genetikailag a hajlam a cellulitisre, vagy nincs. A fenék- és lábizomzat edzése nagymértékben segíthet kordában tartani a narancsbőrt és megfelelő gyakorlatokkal csökkenthető is.

7.) Egyszer annyi, mint egyszer sem?

Ennyire általánosan ezt azért nem lehet kijelenteni, de természetesen viszonylag kevés edzéssel nem lehet hegyeket megmozgatni. A kezdők azonban már heti egy, egyórás vegyes edzésssel is elérhetnek dolgokat, ha ebben az egy órában van állóképesség-fokozó edzés, izomépítés és nyújtás is.
További teljesítménynövekedést azonban ennyi energiaráfordítással nem nagyon lehet elérni. Hosszútávú sikert mindig a következetes, rendszeres edzés biztosít.

 

Az egészséges embernek sok kívánsága, van. A betegnek csak egy!



 





kAPHATÓ:
- Tourinform Mohács (Önkormányzati Hivatal)
7700 Mohács, Széchenyi tér 1.

-S-Work Kft – Fly Mix Kft bemutató terem
7700 Mohács, Dózsa Gy. út 34. (Fecske Papírbolt mellett)

- Edzéseken – órarend itt >>

Mi is az XFight

Az XFIGHT az egész világon fantasztikus népszerüségnek örvendö egész testet igénybevevö Fitnessz sportág. Egy színes, változatos óra, a Tae Bo, Tae Kwon Do, Muay Thay, Kick Box, Box, Fight Do, Combat stílusokat egyesítve. Ez az intenziv Workaut, a ritmust adó zenéjére, ami a 185 BPM (Beat Pro Minute = ütem per perc) is elérheti, javítja az aerob és anaerob keringést, erősíti és rugalmassá teszi az izomszöveteket és sokoldalúságánál fogva megdolgoztatja a nem aktív izmokat is.
 


Élhetsz tudatosan, boldogan, szépen is!!!!

Mérges vagy egy darabig – kitombolod vagy elfojtod – a lényeg, hogy egyszer abbahagyod és azt hiszed, hogy vége van. A harag ott volt a felszínen, tudtál róla, ami eddig fent volt, most a mélybe került, tudatod, szíved legmélyére. Ott vár mélyen – nem is tudsz róla – ,hogy aztán valamikor megint a felszínre tör. Minden hangulat és gondolat, tovább örökíti önmagát. Tehát, amikor együttműködsz a kellemetlen érzésekkel, akkor megöntözöd azt a magot, ami ezt a hangulatot táplálja azért, hogy újból kihajthasson, majd előbb vagy utóbb szokásoddá és elsődleges természeteddé válik, valódi önmagadat pedig a háttérbe szorítod.

E-szerint élj és jobb lesz az életed!


 
 
 
 
 
Zsírégetés - fitbox x fight - Fatkiller - mohács fitbox edzés - x fight x fight - fogyás fatkiller - sztárcsevics jános